Garanti premier

Om du har beställt en premie som inte fungerar ska du omedelbart KONTAKTA OSS FÖR MER INFORMATION OM VAD SOM GÄLLER FÖR JUST DIN PREMIE.

  • Du har garanti på dina premier.
  • De första 6 månaderna måste LEVERANTÖREN reparera eller byta ut din ej fungerande produkt om de inte kan påvisa att produkten hanterats oaktsamt.
  • Efter dessa 6 månader är det du som måste påvisa att du inte hanterat produkten oaktsamt.

Det är väldigt viktigt att du hör av dig så fort som möjligt om du upptäcker ett fel på din premie!
Ju senare du hör av dig – desto svårare är det att få igenom din reklamation.

  • GARANTI GÄLLER INTE om produkten har blivit utsatt för åverkan, t.ex. vattenskador, repor eller andra fysiska skador.
  • Om du skickar in en produkt och leverantören gör bedömningen att skadan inte går under garanti kommer du att få ett kostnadsförslag som du får betala för att få tillbaka produkten. 

För vissa av våra premier är det vi på Pandaförsäljningen AB som är ansvariga vid ärenden angående reklamationsrätten. Då är det vi som gör bedömningen om garanti gäller och om du ska ersättas med en ny eller reparerad premie.

För många av våra premier är det vår LEVERANTÖR som är ansvarig, då är det de som gör bedömningen.

Detta gäller bland annat:

  • Mobiltelefoner
  • Datorer
  • TV-apparater
  • Spelkonsoller
  • Märkesprodukter såsom Apple, Samsung, Sony, Microsoft med flera.
Kontakta oss
Ring eller maila oss – vi hjälper dig gärna!
Pandaförsäljningen
Östanvindsgatan 17
652 21 KARLSTAD
Frågor och svar

Vi på pandaförsäljningen är alltid redo att hjälpa dig med dina frågor, du är alltid välkommen att ringa eller skriva till oss.

Psst - Du har väl inte missat att titta om svaret på din fråga finns under Vanliga frågor?