Vanliga frågor och svar



Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får in från säljare och föräldrar.

Klicka på frågan så får du svaret!

Hittar du inte svaret på det du undrar över här, är du varmt välkommen att kontakta oss, så hjälper vi dig!

Hur gör jag för att bli pandasäljare?

Du anmäler dig till oss och lämnar namn, adress, födelseår mm. Du kan göra detta via vårt anmälningsformulär här på hemsidan. Eller så kontaktar du oss via mail, telefon eller skickar brev.

Måste jag anmäla att jag börjar sälja?

Har du fått säljmaterial är det bara att börja sälja, du behöver inte meddela att du har börjat! Har du ännu inte fått något säljmaterial skickar du efter det genom att anmäla dig som Pandasäljare. Då får du ange namn, adress mm och därefter skickar vi ett kuvert med information och säljmaterial till dig.

Kan man sälja tillsammans med en kompis?

Ja, visst kan ni vara flera som säljer tillsammans!
När ni sålt klart får ni dela på de poäng ni kommit upp till när ni väljer att beställa premie eller behålla pengar. Vill ni tex ha två likadana premier måste ni ha sålt upp till den poängnivån två gånger.
Vill ni ha varsin katalog och kundlista hör ni bara av er till oss så skickar vi det till er!

Måste jag anmäla mig varje år för att få en katalog?

Nej, det måste du inte! Om du sålde pandasaker förra året kommer du automatiskt att få katalogen i år igen. Om du inte vill sälja igen är det bara att du lämnar materialet till återvinning.

Förbinder jag mig att sälja om jag skickar efter säljmaterial?

Nej, du förbinder dig inte att sälja!
När du anmäler dig som pandasäljare skickar vi dig ett kuvert med allt du behöver för att kunna gå ut och sälja direkt. Om du ångrar dig och inte vill sälja, är det bara att du lämnar säljmaterialet till återvinning.

Kostar det mig någonting att bli pandasäljare?

Nej, det kostar ingenting att bli pandasäljare, och Pandaförsäljningen betalar fraktkostnader för pandasakerna när de skickas till dig.

Måste jag sälja för en viss summa?

Du måste sälja för 249:- för att få poäng, premie och pengar. Beställningar under det priset faktureras fullt pris och frakt 40:-.

Finns någon åldersgräns för att få sälja pandasaker?

Vi har inga åldersgränser vare sig uppåt eller nedåt. Det är upp till pandasäljaren och hens föräldrar att avgöra om man kan sälja, de allra flesta pandasäljare är ca 7-14 år.
När man ska skicka in sin beställning måste den godkännas av en person som är minst 18 år, tex en förälder.

Måste jag sluta sälja när jag har nått upp till högsta premien?

Nej, du behöver inte sluta sälja!
Om du har kommit upp till högsta premien får du fortsätta att sälja och välja fler premier. Du får ALLTID välja premier och pengar för alla poäng du har kommit upp till. Kommer du tex upp till högsta premiegruppen två gånger om får du välja två premier ur den gruppen!

Hur tjänar djuren och WWF på att jag säljer pandasaker?

För varje vara du säljer går ett bidrag till WWF. Hur mycket av varans pris som går till WWF står angivet i katalogen du visar dina kunder. Varje år efter försäljningssäsongens slut räknar vi på Pandaförsäljningen ihop hur många varor ni pandasäljare har sålt och det totala bidraget som ska gå till WWF. Efter att vi fått fram den summan kontaktar vi en av våra pandasäljare som får följa med oss till Stockholm och lämna över pengarna till WWF.
Det blir flera miljoner varje år!

Var hittar jag mitt kundnummer?

Kundnumret hittar du på beställningssedeln i säljmaterialet du fått hemskickat. Du hittar det i den gula rutan ovanför ditt namn och adress.
Hittar du det inte eller har slängt beställningssedeln kan du maila Pandasäljarservice namn och hemadress så söker vi fram kundnumret åt dig.

När måste jag senast skicka in min order?

Senast 7 NOVEMBER måste vi ha din beställning hos oss! Om beställningen kommer efter 7 november garanteras inte full leverans eller vald premie.

Var skickar jag in min order på hemsidan?

Du lägger din order genom att logga in på hemsidan, gå till "Min sida". Där finns en grön knapp "Skapa order" som leder dig till orderläggningen.

 

Hur lång tid tar det att få pandasakerna efter att jag skickat in min beställning?

Vi har som mål att du ska ha dina pandavaror ca 4 veckor efter att du skickat in din beställning.

Tidigt inskickad beställning kan ha kortare/längre leveranstid, lite beroende på när du skickade in den.
Vi börjar leverera pandavaror i mitten av oktober, och alla paket levereras före jul.

Vad ska jag göra om någon vara eller mitt paket är skadat, eller om något saknas?

Om paketet är skadat ska du reklamera det direkt på utlämningsstället! Kontakta sedan oss och meddela att du reklamerat ett paket.

Om du upptäcker att något är fel först när du kommer hem och har öppnat paketet, kontaktar du oss så hjälps vi åt att lösa problemet.

När får jag min premie?

Premier t.o.m. premiegrupp 7 ligger normalt i ditt paket tillsammans med de pandavaror du beställt. Om du valt premie ur en högre premiegrupp skickar vi den så snart du betalat din faktura. Tillsammans med postens leveranstid brukar det ta ca 2 veckor från att du betalat tills du har din premie.

Vad gör jag om någon av mina kunder ångrar sitt köp och inte tar emot sina beställda varor?

Du behöver inte behålla en vara som en kund inte tar emot, kontakta oss på Pandasäljarservice så löser vi det tillsammans.

Har du registrerat din E-postadress?

Registrerade du dig med din E-postadress måste du aktivera ditt kundnummer innan du kan gå vidare och skicka in din order.

Du aktiverar ditt kundnummer genom att logga in, gå till dina inställningar och ange ditt kundnummer i rutan för detta och sedan spara.

Så här lägger du beställningen på nätet

Logga in på MIN SIDA (kundnummer + Postnummer)

Där får du en översikt på LÄGG TILL KUNDER, SE ALLA KUNDER OCH SKAPA ORDER.

När du använder LÄGG TILL KUNDER så skapar du din kundlista.

 

Du fyller i namn, adress, telefonnummer och eventuellt E-post, när du är klar trycker du på VÄLJ ARTIKLAR.

Där finner du varorna och det är bara att lägga in beställningen. Till höger ser du varukorgen och när du lagt önskade artiklar i varukorgen så sparar du beställningen längst ner på fliken.

Om du ska registrera fler kunder är det bara att du väljer ny beställning och upprepar tills att du är klar.

När du är klar med kundlistan kan du gå in på SE ALLA KUNDER och där hittar du varje beställning som är gjord till varje kund och behöver du ändra något så är det här du gör det.

 

När du är nöjd och vill skicka in beställningen, använder du SKAPA ORDER och där är det 8 steg som ska fyllas i.

 

1 Välkommen

2 Personuppgifter

3 Sålda artiklar (sista chansen att lägga till produkt)

4 Premier

5 kontrollera

6 betalningsansvarigs uppgifter

7 leveransinfo

8 klart!

 

När du valt Klart! så ska du få en bekräftelse till den E-postadress du uppgett.

 

 Har du andra frågor så är det bara att du hör av dig!

 

Bli Säljare

Här kan du registrera dig som ny säljare eller logga in om du redan har fått ditt kundnummer!

Beställa hem säljmaterial kan du göra här.

Du loggar in med kundnumret som du hittar på beställningssedeln du fått hemskickad. Alternativt kan du skapa ett konto med din mailadress nedan (observera att du fortfarande behöver ett kundnummer för att lägga din order).

Logga in